Al sinds de jaren 50 is lego onder jonge kinderen heel populair. Eerst had men jojo’s en knikkers, maar toen kwam lego en veroverde ze de wereld met het plastic steentje. In de jaren 50 was lego nog alleen verkrijgbaar in Deense speelgoedwinkels. Rond 1955 begon het Deense bedrijf zich over over de wereld uit te breiden. Het duurde dan ook niet lang voordat het plastic steentje Nederland bereikte. Doordat lego zich over heel de wereld bereikte gingen ze opzoek naar nieuwe mogelijkheden. Lego wilde zich op een in de jaren 90 nieuwe doelgroep richten. Het bedrijf kwam met vele ideeën, zoals videogames en grote lego poppen die avontuurlijk eruitzagen. Ze noemde het grote thema lego poppen Galidor. Maar dat was geen daverend succes. Het was zelfs een van Lego’s grootste flops ooit. Doordat lego in 2003 verlies draaide gingen ze bijna failliet. Lego moest met iets nieuws komen voor een nieuwe doelgroep. Het begon bij lego met het samenwerken met bekende films en bekende tv series. In 1999 begon lego het hun eerste samenwerken met de bekende film serie Star Wars. In 2007 begon Lego te realiseren dat thema’s zoals star wars en Harry Potter het goed in de toekomst zou kunnen doen. Tot op de dag van vandaag kun je nog steeds die Lego thema’s in de speelgoedwinkel tegenkomen.
Lego voor volwassenen
Lego speelde daarop in. Ze hadden een paar lego thema’s ontworpen die aansluiten tot de andere doelgroep, maar Lego merkte ook een andere manier hoe ze op volwassene kunnen aansluiten en kreeg daar een beetje hulp van het internet. Vroeger speelde kinderen met Lego maar nu zijn die kinderen volwassenen geworden en laten ze hun lego passie zien via het internet. Lego verzamelaars laten hun verzameling op verschillende manier laten zien. eerst was het alleen via het interview, vaak via facebook. Maar nu zijn er ook lego beurs waar verzamelaars hun eigen kunstwerk kunnen tentoonstelling en met andere verzamelaars over hun hobby kunnen praten. Kijk maar naar is Lego World. Dit soort evenementen kunnen in de toekomst zich steeds groter uitbreiden.